E-kataloger – klargøring og vedligehold
- Hav de fornødne kompetencer og ressourcer klar til at arbejde med e-kataloger, hvis der er krav om det på aftalen. Henvend dig til SKI’s e-katalogservice eller din kontraktansvarlige, hvis du oplever problemer med e-katalogerne. Du kan også læse mere om e-kataloger her.
- Vær opmærksom på deadline for levering af e-kataloger. Ofte vil vi gerne have, at kunderne kan hente e-kataloger en måned før aftalestart, så de kan testes i deres indkøbssystemer.
- Vær klar til at hjælpe med at få kunderne over på en ny aftale – fx ved at udarbejde konverteringslister.
Levering – den rigtige levering til rette tid
- Sørg for at kunne levere de varer og tjenesteydelser, du har budt ind med på aftalen. På SKI-aftaler med mange tilsluttede organisationer er det en særlig stor opgave at blive klar til at levere.
- Vær opmærksom på aftalens leveringsvilkår – fx om opkrævning af gebyrer og leveringssted.
- Forbered din logistik, så den passer til aftalens krav om leveringstider – fx hvornår og hvor hurtigt du skal levere.
Møder – opstart og løbende status på aftalen
- Sørg for, at de medarbejdere hos jer, der skal deltage i implementering og drift af aftalen, kan deltage i opstartsmøder hos både SKI og kunder for at få aftalen godt fra start.
- I forbindelse med aftalens drift vil du løbende blive opfordret til at deltage i statusmøder med både SKI og kunder for at evaluere, hvordan aftalen og samarbejdet fungerer.
Når du er leverandør på en SKI-aftale, er du forpligtet til at indrapportere den omsætning, du har haft på den pågældende aftale.
Indrapporteringen er en del af kundernes og din dokumentation for, at salget foregår under ordnede forhold og i overensstemmelse med den kontrakt, du har indgået med os.