>

Alle SKI-leverandører er forpligtet til at indberette deres omsætning på de enkelte indkøbsaftaler til SKI. Det har indtil nu foregået via en separat hjemmeside, men i marts 2023 er SKI gået i luften med en ny indrapporteringsløsning, som gør det både nemmere og hurtigere for leverandørerne at sende indrapporteringer til SKI. Den nye løsning ligger på leverandørernes profilside Mit SKI på ski.dk.

Flere fordele ved ny løsning

Med den nye løsning har leverandørerne nu adgang til et samlet overblik over de SKI-aftaler, de er leverandører på, og den omsætning, de har indrapporteret på de enkelte aftaler. SKI stiller også skabeloner til rådighed for den enkelte leverandør, hvor de konkrete datakrav til leverandøren fremgår. Og sniger en indtastningsfejl sig ind, får man i den nye løsning besked via en automatiseret fejlrapport.

Samtidig bliver det fremover lettere for SKI at forbedre og tilpasse løsningen til kommende ønsker og behov hos leverandørerne.

SKI har haft fokus på brugervenlighed, stabilitet og automatisering for leverandørerne. Løsningen er løbende blevet testet af forskellige typer af leverandører for at sikre, at den rammer behovet hos indrapporteringsansvarlige i både små og store virksomheder.

En mindre gruppe leverandører tog hul på den systematiske indrapportering for at teste stabilitet og hastighed, inden løsningen blev lanceret bredt til alle leverandører.

”Vi er nu i gang med at hjælpe alle leverandører til en god overgang til det nye system”, fortæller driftscontroller i SKI, Casper Sorth. ” Og vi har heldigvis allerede fået gode tilbagemeldinger om, at løsningen er brugervenlig og nem at finde rundt i.”