SKI’s it-aftaler skal understøtte digitaliseringen af den offentlige sektor. Derfor er aftalerne designet til at dække mange forskellige behov. Aftalerne spænder bredt, og på nogle områder overlapper de hinanden.
Overlap giver stor fleksibilitet i indkøbssituationen. For at udnytte aftalernes fulde potentiale, er det godt at have overblik over, hvilket områder de forskellige it-aftaler dækker. Det fortæller Leon Johansen, der er it-forretningsudvikler i SKI, om i denne video:
På SKI’s hjemmeside finder du som noget nyt et helt site dedikeret til it-aftalerne. På sitet får du viden om SKI’s it-aftaler og finder relevante værktøjer til dine indkøb. Gå til sitet her.
Er du i tvivl, kan du få rådgivning fra SKI
SKI tilbyder rådgivning om hvilke SKI-aftaler, der er bedst at bruge til netop dit indkøb.
Mickey Abben Johansen, der er kundechef i SKI, fortæller:
Mange offentlige kunder kontakter SKI med henblik på sparring. Det betyder, at SKI’s konsulenter har kendskab til løsninger, andre offentlige indkøbere har haft succes med:
”De offentlige indkøbere kan kontakte os, hvis de fx gerne vi have en gennemgang af SKI’s aftaler, bistand til indkøb eller sparring om indkøbsstrategier. Vi rådgiver mange forskellige kunder om deres indkøb, og derfor kan vi dele de erfaringer, andre offentlige organisationer i samme situation, har gjort sig. Er du i tvivl, skal du endelig bare ringe til os,” siger Mickey Abben Johansen.
Få overblik over alle medarbejdere i SKI og find deres kontaktoplysninger her.
Sammen med kommuner, KOMBIT og KL har SKI beskrevet en indkøbsproces for den gode it-anskaffelse. Med beskrivelsen får du inspiration til, hvordan du kommer rundt om indkøbets mange facetter. Du finder den gode it-anskaffelse i it-værktøjskassen på SKI's it-site.