SKI's ePortal indeholder e-kataloger for alle SKI's e-handelsegnede aftaler. Her kan du søge på produkter på SKI's aftaler og bestille kataloger til dit eget e-handelssystem. 

På ePortalen under 'Lær hvordan' kan du finde hjælp og vejledning til, hvordan du opretter abonnementer, kurve og meget andet -  du kan også finde et bibliotek over de mest almindelige spørgsmål og svar.

Gå til ePortalen her.

 

Før du har dit færdige e-katalog, har e-kataloget været på en rejse fra leverandøren til SKI for til sidst at lande i dine hænder. I denne proces vil e-kataloget gennemgå en række godkendelsesprocedurer og kvalitetstjek. Det gør vi for at sikre, at du får den bedste indkøbsoplevelse.

SKI fungerer som motor for e-katalogerne og sørger for, at e-katalogerne når fra leverandørerne og ud til hver enkelt kunde. E-katalogerne skal igennem en række trin, før de bliver kvalitetsgodkendt, så vi sikrer, at de er korrekte og brugervenlige. Det betyder, at vi modtager e-katalogerne fra leverandørerne og kvalitetstjekker materialet, inden vi offentliggør e-katalogerne og gør dem tilgængelige i ePortalen.

E-katalogets rejse trin for trin
  1. SKI indlægger kontroller og valideringer i vores system, så leverandørerne kan uploade og kontrollere deres e-kataloger, inden de sendes til kontrol hos SKI.

  2. Alle leverandører leverer hver især data til SKI. Data omfatter sortiment, priser, varebeskrivelser, billeder mv. i overensstemmelse med rammeaftalens kravspecifikation og underliggende bilag. Leverandøren skal her lave en egenkontrol af deres data, som holdes op imod kravspecifikationen og andre underliggende bilag i rammeaftalen. 

  3. Vi samler data fra alle leverandører til et e-katalog og kvalitetssikrer yderligere data, hvis det er nødvendigt. Det kan bl.a. være billeder, beskrivelser, søgeord, nøgledatoer, enhedskoder og UNSPSC-koder.

  4. E-kataloget bliver godkendt og herefter lagt på vores hjemmeside under den pågældende rammeaftale.

  5. E-kataloget er nu tilgængeligt for alle vores kunder. Det betyder, at du har mulighed for at se hele e-kataloget på rammeaftalen.

Klik på billedet for at forstørre det.

Du har mulighed for at abonnere på et eller flere kataloger til dit e-handelssystem. Det betyder, at du kan gå ind og vælge netop det sortiment, som du ønsker, dit e-katalog skal indeholde, og bestille det til dit e-handelssystem. Du har mulighed for at bestille flere kataloger fra samme aftale og samme leverandør.

Du har også mulighed for at abonnere på pris- og ændringslister eller få tilsendt et abonnement via mail, hvis du ikke har et e-handelssystem. 

Den offentlige sektor bruger flere forskellige e-handelssystemer til deres indkøb. Det betyder, at e-katalogerne sendes ud til en række forskellige e-handelssystemer, som viser varer, billeder og beskrivelser på hver sin måde. Derfor kan der være forskel på de informationer, du ser i dit eget e-handelssystem, og de informationer du kan se i på ePortalen.

 

Ændringer i sortiment og priser

Når der sker opdateringer af priser og sortiment hos leverandøren, implementerer vi dem i e-kataloget og opdaterer, så den nyeste version af e-kataloget altid er tilgængeligt på ePortalen.

Hvis du har bestilt et e-katalog via ePortalen, vil du også få tilsendt opdateringer til dit eget e-handelssystem. Det betyder, at du automatisk får sendt opdateringer til det e-katalog, du har abonneret på. Du skal selv godkende opdateringer til e-kataloget, før de bliver synlige i dit e-handelssystem.

Hvis du ikke godkender katalogændringen i dit eget e-handelssystem, får du ikke de nye pris- og sortimentsændringer, og du kan derfor ikke være sikker på, at dit handelssystem er fuldt opdateret, når du bestiller varer næste gang. Hvis du sammen med din e-katalogbestilling vælger at få en ændringsliste på e-mail, vil denne ændringsliste også komme automatisk på din mail, hver gang der sker opdateringer i sortimentet.

Pris- og ændringslister

Selvom din organisation ikke har et e-handelssystem, kan I stadig abonnere på pris- og ændringslister samt e-kataloger. I kan vælge enten at modtage dem på mail eller via FTP.  

Grønne indkøb er blevet en del af mange offentlige organisationers indkøbspolitik. I SKI’s ePortal kan du let fremsøge de mest grønne og bæredygtige varer på aftalerne og sammensætte bæredygtige e-kataloger til dine egne e-handelssystemer. 

Slå ’Grønne produkter vises altid før andre' til: Din organisations administrator i ePortalen har mulighed for at vælge, at grønne produkter altid vises først, når der laves en produktsøgning på ePortalen. Hvis organisationen har et øget fokus på at købe grønnere ind, kan det være en god idé at slå denne funktion til. Herved vil decentrale brugere lettere kunne finde grønne produkter frem. Funktionen til- og fravælges under aftaler på ePortalen.

Sorter og vis grønne produkter: Når du foretager en produktsøgning, kan du også sorterer, så du ser de grønne produkter først i din søgning. Du kan også vælge kun at se grønne produkter ved at sætte filteret ’grønne produkter’ på. 

Filtrér på de ønskede energimærker: Start med at finde den rammeaftale, du vil købe ind på og filtrér herefter på de energimærker, du er interesseret i.