>

SKI fungerer som motor for e-katalogerne og sørger for, at e-katalogerne når fra leverandørerne og ud til hver enkelt kunde. E-katalogerne skal igennem en række trin, før de bliver kvalitetsgodkendt, så vi sikrer, at de er korrekte og brugervenlige. Det betyder, at vi modtager e-katalogerne fra leverandørerne og kvalitetstjekker materialet, inden vi offentliggør e-katalogerne og gør dem tilgængelige på ski.dk.

E-katalogets rejse trin for trin

  1. SKI indlægger kontroller og valideringer i vores system, så leverandørerne kan uploade og kontrollere deres e-kataloger, inden de sendes til kontrol hos SKI

  2. Alle leverandører leverer hver især data til SKI. Data omfatter sortiment, priser, varebeskrivelser, billeder mv. i overensstemmelse med rammeaftalens kravspecifikation. Leverandøren skal her lave en egenkontrol af deres data, som holdes op imod kravspecifikationen

  3. Vi samler data fra alle leverandører til et e-katalog og kvalitetssikrer yderligere data, hvis det er nødvendigt. Det kan bl.a. være billeder, beskrivelser, søgeord, nøgledatoer, enhedskoder og UNSPSC-koder

  4. E-kataloget bliver godkendt og herefter lagt på vores hjemmeside under den pågældende rammeaftale

  5. E-kataloget er nu tilgængeligt for alle vores kunder. Det betyder, at du har mulighed for at se hele e-kataloget på rammeaftalen.

Klik på billedet for at forstørre det.

Du har mulighed for at abonnere på et eller flere kataloger til dit e-handelssystem. Det betyder, at du kan gå ind og vælge netop det sortiment, som du ønsker, dit e-katalog skal indeholde, og bestille det til dit e-handelssystem. Du har mulighed for at bestille flere kataloger fra samme aftale og samme leverandør.

SKI's kunder bruger flere forskellige e-handelssystemer til deres indkøb. Det betyder, at e-katalogerne sendes ud til en række forskellige e-handelssystemer, som viser varer, billeder og beskrivelser på hver sin måde. Derfor kan der være forskel på de informationer, du ser i dit eget e-handelssystem, og de informationer, du kan se i SKI-kataloget.

Er du i tvivl om, hvilke muligheder du har for katalogbestilling på ski.dk, kan du læse vores vejledning til brug af SKI's e-kataloger, som du finder her. Du er også meget velkommen til at kontakte vores katalogservice på ehandel@ski.dk.

Ændringer i sortiment og priser

Når der sker opdateringer af priser og sortiment hos leverandøren, implementerer vi dem i e-kataloget og opdaterer ski.dk, så den nyeste version af e-kataloget altid er tilgængeligt på vores hjemmeside.

Hvis du har bestilt et e-katalog på ski.dk, vil du også få tilsendt opdateringer til dit eget e-handelssystem. Det betyder, at du automatisk får sendt opdateringer til det e-katalog, du har abonneret på. Du skal selv godkende opdateringer til e-kataloget, før de bliver synlige i dit e-handelssystem.

Hvis du ikke godkender katalogændringen i dit eget e-handelssystem, får du ikke de nye pris- og sortimentsændringer, og du kan derfor ikke være sikker på, at dit handelssystem er fuldt opdateret, når du bestiller varer næste gang. Hvis du sammen med din e-katalogbestilling vælger at få en ændringsliste på e-mail, vil denne ændringsliste også komme automatisk på din mail, hver gang der sker opdateringer i sortimentet.