Vis aftale
Type
Status
Anvendelse
Forpligtende aftale
Udbud
Kun tilsluttede
Trådt i kraft
Udløbsdato
Forlængelse

Status: Udbudsmaterialet er offentliggjort

Vi har offentliggjort genudbuddet af 50.61 Byggevarer, der gennemføres som et offentligt udbud. Det betyder, at potentielle leverandører nu kan få adgang til udbudsmaterialet og byde ind på aftalen via udbudssystemet ETHICS.

Tilbudsfristen er den 14. januar 2019, kl. 13.00

Informationsmøde for potentielle tilbudsgivere

Vi afholder et informationsmøde for potentielle tilbudsgivere den 10. december 2018. Mødet afholdes i SKI fra kl. 9.30 – 11.30. 

Du tilmelder dig ved at sende en e-mail til udbudskonsulent Preben Svenstrup på e-mail: psv@ski.dk. 

Hver tilbudsgiver kan maksimalt tilmelde tre personer. Tilmelding skal indeholde navne og titler på deltagerne, samt kontaktoplysninger på den, som forestår tilmeldingen.

Sidste frist for tilmelding er den 7. december 2018, kl. 12.00. 

Ændringer til det oprindelige udbud som følge af dialogen med markedet efter annullering

Efter annulleringen af udbuddet i juni 2018 har vi været i dialog med de potentielle leverandører for at afdække, om der var noget grundlæggende ved udbuddet, der afholdte dem fra at byde.

De input, der kom i dialogen med de potentielle leverandører, er drøftet med den kommunale projektgruppe, og der har været enighed om, at der skulle foretages følgende ændringer i udbuddet:

 Annulleret udbudKommende udbud

Leveringsgebyr100 kr. på alle leveringer

Postpakker: 100 kr.

Leveringer med lastvogn, hvor der skal bruges truck eller kran: 750 kr.

Øvrige leveringer: 300 kr.

Fragtfri levering: Alle leverancer over 2.400 kr. + moms 

Mulighed for E-katalog til alle kunder Ja

Nej

Web-shopJa, fuldt sortiment

Ja, minimum 7.000 varer.

I 2021 vil det dog være minimum 9.000 varer.

Minimum antal salgssteder

Hovedstaden: 4 salgssteder
Sjælland: 4 salgssteder
Hovedstaden: 3 salgssteder
Sjælland: 3 salgssteder
Enheder som leverandøren skal opretteAlle enheder hos kundenObligatorisk: De 20% af enhederne som køber mest.
Efter aftale: Kun øvrige enheder som forventes at handle. Kunden skal kunne sandsynliggøre at de kommer til at handle på aftalen.

Udover ændringerne i skemaet, som du finder ovenfor, har vi ændret leveringsvilkårene for Bornholm. Ændringen betyder, at leveringsvilkårene for Bornholm vil være de samme som for øvrige ikke-brofaste øer. 

Aftalen vil derfor blive genudbudt med ovenstående ændringer.

Bekræft din organisations tilslutning i ny tilslutningsperiode
Da vi har været nødsaget til at ændre på nogle af vilkårene i aftalen, har de tilsluttede organisationer haft mulighed for at genoverveje deres tilslutning i en forkortet tilslutningsperiode.

I denne periode har de tilsluttede organisationer haft mulighed for at give tilsagn om, hvorvidt de fortsat ønsker at være tilsluttet aftalen. Mens de kunder, som ikke havde tilsluttet sig aftalen i første omgang, har fået endnu en mulighed for at tilslutte sig aftalen. Tilslutningsperioden blev afholdt fra den 12. november til den 26. november 2018. 

Kort om aftalen
Den forpligtende aftale 50.61 Byggevarer skal sammen med den forpligtende aftale 50.62 Værktøj, befæstelse, VVS og lyskilder dække din organisations behov for varer til vedligeholdelsesopgaver uanset, om det er de tekniske afdelinger eller børnehaven, der skal have løst en opgave.

Sortimentet på denne aftale omfatter de fleste af de traditionelle varegrupper såsom træ, isolering, cement, værktøj, skruer osv.

Det er tanken, at leverandøren skal tilbyde sit samlede sortiment inden for disse varegrupper, hvilket også medfører, at der i et vist omfang vil være produktsammenfald med 50.62. Derfor vil der blive opsat regler for, hvornår den enkelte rammeaftale skal anvendes.

Den forpligtende aftale 50.61 Byggevarer bliver regionsopdelt og kommer til at bestå af fem delaftaler:

  • Delaftale 1: Region Nordjylland
  • Delaftale 2: Region Midtjylland 
  • Delaftale 3: Region Syddanmark 
  • Delaftale 4: Region Hovedstaden
  • Delaftale 5: Region Sjælland

Aftalen bygges op, så den enkelte tilsluttede organisation får én primær leverandør og nogle sekundære leverandører rangeret i en kaskade (dvs. 2-4 leverandører pr. delaftale).

Der tages højde for dobbeltforpligtelse
I det endelige udbudsmateriale indarbejder vi (bilag VIII – Retningslinjer for kundens tildeling) et afsnit, som sikrer, at man har mulighed for at have to aftaler med samme produkter, og at der er retningslinjer for forpligtelsen på disse aftaler. Dermed undgår tilsluttede organisationer at blive ramt af en evt. dobbelt forpligtelse.

Forventet ikrafttrædelse
Vi forventer, at aftalen træder i kraft ultimo april 2019.

Ikke-kommunale organisationer har mulighed for at tilslutte sig aftalen, efter den er trådt i kraft og 18 mdr. frem.

Projektgruppen
Den kommunale projektgruppe består af faglige repræsentanter fra:

  • Frederikssund Kommune, Helsingør Kommune (IN: Indkøbsfællesskab Nordsjælland)
  • Middelfart Kommune, Odense Kommune (KomUdbud)
  • Varde Kommune, Vejen Kommune (Sydjysk Kommuneindkøb)
  • Faaborg-Midtfyn Kommune (Fællesindkøb Fyn)
  • Køge Kommune, Roskilde Kommune (FUS: Fællesudbud Sjælland)
  • Gentofte Kommune (Spar 5)
  • Skive Kommune (Jysk Fællesindkøb)
  • Københavns Kommune
UDBUDSKALENDER
November 2016Udbud opstart
11. september 2017Høringsperiode starter
2. oktober 2017Høringsperiode udløber
12. november 2018Tilslutningsperiode starter
26. november 2018Tilslutningsperiode udløber
5. december 2018Offentliggørelse af udbudsmateriale
14. januar 2019Tilbudsfrist
Ultimo april 2019Forventet ikrafttrædelse
Kort opsummering - udbud
Teaser
Anvendelse - udbud

Kontakt SKI

Billede
Preben Svenstrup
Beskrivelse
Konsulent, Udbudsansvarlig
Navn
Preben Svenstrup
Email
psv@ski.dk
Telefon
51 77 93 71
Billede
Kundeservice
Beskrivelse
Kundeservice
Navn
Kundeservice
Email
kundeservice@ski.dk
Telefon
33 42 70 00