Vis aftale
Type
Status
Anvendelse
Forpligtende aftale
Evaluering og tildeling
Kun tilsluttede
Træder i kraft
Udløbsdato
Forlængelse
01. sep. 2019
Ingen

Status: Tre virksomheder vinder 50.10 Kopi og print

SKI har nu afsluttet evalueringen af de indkomne tilbud på den nye fællesoffentlige forpligtende aftale på kopi og print.  Følgende tre virksomheder tildeles aftalen – fordelt med én leverandør på delaftale 1 og tre leverandører på delaftale 2 (nævnt i alfabetisk rækkefølge).

Delaftale 1 – små printere og multifunktionsprintere: 
  • Atea A/S  
Delaftale 2 – store printere og multifunktionsprintere: 
  • Atea A/S
  • Ricoh Danmark A/S  
  • Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Aftalen er nu i standstill til og med den 4. juli 2019, hvorefter vi forventer at underskrive kontrakterne med de tre virksomheder.

Den endelige aftale forventes at træde i kraft den 1. september 2019. 

Det bliver billigere at købe kopi og printløsninger
De tilbudte priser på 50.10 kopi og print er blevet benchmarket. Prisbenchmarket viser samlet set et besparelsespotentiale på 9 % i forhold til SKI's tidligere rammeaftale 50.10 kopi og print. Det svarer til en besparelse på knap 6 mio. kr. årligt eller 23 mio. kr. over aftalens løbetid.

Moderniseringsstyrelsen beregner særskilt den konkrete besparelse for staten.

Kort om aftalen
Aftalen er en fællesoffentlig aftale, som 80 kommuner og to øvrige har tilsluttet sig. SKI’s øvrige kunder vil også have mulighed for at benytte aftalen.

Aftalen er et genudbud af den forpligtende aftale 50.10 Kopi og print, der også er en del af Statens Indkøbsprogram. Den kommer til at samle den nuværende forpligtende aftale 50.10 Kopi og print og den frivillige aftale 02.12 Kopi og print i én samlet, forpligtende aftale: 50.10 Kopi og print.

To delaftaler – en til små og en til store printere
Aftalen er udbudt som et offentligt udbud, hvor der er evalueret  efter en TCO-betragtning. Heri indgår priser på hardware, strømforbruget pr. maskine samt priser på software og tilbehør.

Aftalen vil bestå af to delaftaler:
  • Delaftale 1: mindre sortiment af små printere og multifunktionsprintere (skrivebordsmodeller) med mulighed for manuelt køb af forbrugsstoffer (dvs. uden serviceaftale). Her er tildelt én leverandør (eneleverandøraftale) med direkte tildeling.
  • Delaftale 2: minder om den nuværende forpligtende aftaler 50.10 Kopi og print med et større udvalg af multifunktionsprintere og printere i ”office”-størrelse. Der er mulighed for at tilkøbe serviceaftaler, tilbehør og software, herunder follow-me-print. Her er tildelt tre leverandører. Der tildeles på baggrund af en ”behovsopgørelse”, hvori dit nuværende softwaremiljø, din maskinpakke og evt. follow-me løsning indgår. SKI udarbejder en vejledning i at tildele til brug i implementerings- og opstartsfasen.
Aftalen sikrer et bredt udvalg af relevante producenter samt et bredt sortiment indenfor kopi og print. Konkret kan der købes produkter fra producenter som Xerox, Lexmark, Brother, Kyocera, Konica Minolta og Ricoh.

50.10 kopi og print træder i kraft den 1. september 2019

Har du brug for at købe kopi og print i den mellemliggende periode, har du mulighed for at bruge SKI’s frivillige aftale 02.12 Kopi og print. Du kan læse mere om 02.12 Kopi og print her.

Har du spørgsmål til, hvordan du køber ind på den frivillige aftale 02.12 Kopi og print, er du velkommen til at kontakte kontaktansvarlig Charlotte Valdorf på telefon 40 85 64 90 eller på e-mail cva@ski.dk.

Den kommunale projektgruppe
Den kommunale projektgruppe, der skal være med til at udvikle udbuddet, består af repræsentanter fra:
  • Rebild Kommune
  • Herlev Kommune
  • Bornholms Regionskommune
  • Vejen Kommune
  • Middelfart Kommune
  • Københavns Kommune
  • Slagelse Kommune
  • Rødovre Kommune
  • Hillerød Kommune
  • Hvidovre Kommune

Den regionale ekspertgruppe
Den regionale ekspertgruppe, der skal være med til at udvikle udbuddet, består af repræsentanter fra:
  • Region Nordjylland (Tovholder)
  • Region Midtjylland
  • Region Hovedstaden
  • Region Syddanmark

Statslig ekspertgruppe
Den statslige ekspertgruppe består af repræsentanter fra:
  • Rigspolitiet, Koncernindkøb
  • Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
  • Energistyrelsen
  • Statens IT
  • Miljø- og Fødevareministeriet 
  • Vejdirektoratet
  • Banedanmark

UDBUDSKALENDER
Q2 2018Udbud opstart
15. januar 2019Høringsperiode starter
5. februar 2019Høringsperiode udløber
6. marts 2019Tilslutningsperiode starter
27. marts 2019Tilslutningsperiode udløber
16. april 2019Offentliggørelse af udbudsmateriale
3. juni 2019 kl. 13.00Tilbudsfrist
Ultimo juni 2019Tildeling
September 2019Forventet ikrafttrædelse
Kort opsummering - udbud
Teaser
Anvendelse - udbud

Kontakt SKI

Billede
Arne Sahlberg
Beskrivelse
Chefkonsulent, Kundeansvarlig
Navn
Arne Sahlberg
Email
asa@ski.dk
Telefon
22 59 25 07
Billede
Charlotte Andersen Kovacs
Beskrivelse
Udbudskonsulent, Udbudsansvarlig
Navn
Charlotte Andersen Kovacs
Email
cha@ski.dk
Telefon
20 80 79 96
Billede
Kundeservice
Beskrivelse
Kundeservice
Navn
Kundeservice
Email
kundeservice@ski.dk
Telefon
33 42 70 00