Vis aftale
Type
Status
Anvendelse
Forpligtende aftale
Implementering
Kun tilsluttede
Træder i kraft
Udløbsdato
Forlængelse
30. sep. 2019
Ingen

Status: Vi er i gang med at implementere aftalen

Den 12. august 2019 udløb stand-still perioden, og vi er nu i gang med at implementere aftalen, så den er klar til brug fra den 30. september 2019. 

Kort om aftalen 

Den kommende forpligtende rammeaftale 50.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger er en fællesoffentlig rammeaftale, der erstatter to eksisterende rammeaftaler på området: 
  • Den frivillige SKI-aftale 02.07 Kommunikationsudstyr og -løsninger, der udløb den 2. marts 2019.  
  • Moderniseringsstyrelsens aftale på it-netværkskomponenter, der udløber den 31. december 2019.  
Kommuner og regioner vil have mulighed for at anvende aftalen, hvis de er tilsluttet i tilslutningsperioden. 

I alt 73 kommuner og fire regioner har valgt at tilslutte sig aftalen.

Endelig vil en række øvrige offentlige kunder herunder universiteter og forsyningsselskaber, have mulighed for at anvende aftalen frivilligt uden forudgående tilslutning. Det betyder, at de kan bruge aftalen som en almindelig frivillig SKI-aftale.

.Følgende virksomheder tildeles aftalen (nævnt i alfabetisk rækkefølge).
  • Delaftale 1 – Unified Communications- og telefoniprodukter 
    • Atea A/S 
    • Comm2IG A/S 
    • Conscia-Jansson (Konsortium) 
      • Juridiske enheder: Conscia A/S & Jansson Kommunikation A/S 
    • KMD A/S 
    • TDC A/S 
  • Delaftale 2 - Netværksprodukter 
    • Atea A/S 
    • Credocom A/S 
    • DCNet50.07 (Konsortium) 
      • Juridiske enheder: Datacon Group A/S & Netteam Technology A/S 
    • KMD A/S
    • TDC A/S 
  • Delaftale 3 – IT-sikkerhedsprodukter 
    • Atea A/S 
    • DuNet50.07 (Konsortium) 
      • Juridiske enheder: Dubex A/S & Netteam Technology A/S 
    • KMD A/S 
    • SecureLink Denmark & Wingmen (Konsortium) 
      • Juridiske enheder: SecureLink Denmark A/S & Wingmen Solutions A/S
    • TDC A/S 
Vedr. tildeling af Atea A/S: Læs mere om Kammeradvokatens analyse og vurderingen af Ateas self cleaning-dokumentation her. 
 
Sådan køber du ind i perioden, frem til den nye aftale træder i kraft 

Stat 
Hvis du i dag er forpligtet til at anvende Moderniseringsstyrelsens aftale på it-netværkskomponenter, skal du fortsat bruge denne aftale, frem til den udløber den 31. december 2019. Da den kommende aftale 50.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger erstatter den nuværende aftale fra Moderniseringsstyrelsen for it- netværkskomponenter, vil staten være forpligtet til at anvende den kommende aftale via indkøbscirkulæret fra den 1. januar 2020. 
 
Øvrige kunder – herunder kommune og regioner 
Øvrige kunder kan ligeledes anvende Moderniseringsstyrelsens aftale på it-netværkskomponenter frem til 50.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger træder i kraft. Når den nye 50.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger træder i kraft, er den forpligtende for de tilsluttede kommuner og regioner. Efter ikrafttrædelsen kan tilsluttede kommuner og regioner derfor ikke længere anvende Moderniseringsstyrelsens aftale på it-netværkskomponenter, men skal udelukkende bruge 50.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger.

 
Rammeaftalen opdeles i tre delaftaler:   

​Delaftale:
​Sortiment:
​Delaftale 1: Unified Communications- og telefoniprodukter
  • Unified Communications/PBX (Voice Mail, Presence og Instant Messaging, IP-telefoner, mobiltelefoner) 
  • Omstillingsfunktionalitet 
  • Kontaktcenterfunktionalitet 
  • Videokonference
  • Videoovervågning
  • Headsets 
  • DECT 
  • Management af UC- og telefoniprodukter 
  • Tilbehør 
  • Service og support 
  • Timebaserede ydelser 
​Delaftale 2: Netværksprodukter 
  • ​Switche 
  • Routere 
  • WiFi 
  • Brugervalideringsprodukter 
  • Management af netværksprodukter 
  • Tilbehør 
  • Service og support 
  • Timebaserede ydelser 

​Delaftale 3: It-sikkerhedsprodukter 
  • ​Security Appliances 
  • Intrusion, detection and prevention systems 
  • DDOS protection 
  • Security Information and Event management 
  • Load Balancer 
  • Endpoint Protection 
  • Management af it-sikkerhedsprodukter 
  • Tilbehør 
  • Service og support 
  • Timebaserede ydelser 


Det er muligt både at købe enkelte produkter, tilbehør og samlede løsninger. På nogle områder kan det være on-premise løsninger eller cloud-baserede løsninger. 

Timebaserede ydelser og mobiltelefoner er fritaget fra forpligtelsen. 

Sådan kan der købes ind på den kommende aftale 

Indkøb (tildeling) på aftalen kan ske enten ved direkte tildeling eller miniudbud.  

Der er flere forskellige miniudbudsmuligheder på aftalen: 

  • Miniudbud 1: Mængdekøb 
  • Miniudbud 2: Løsningskøb 
  • Miniudbud 3: Løsningskøb med installation og konfigurering 
  • Miniudbud 4: Kompetencekøb 
  • Miniudbud 5: Kombinationskøb 

UDBUDSKALENDER
Q4 2017Udbud opstart
2. juli 2018Høringsperiode starter
17. august 2018Høringsperiode udløber
10. september 2018Tilslutningsperiode starter
28. september 2018 Tilslutningsperiode udløber
5. november 2018Offentliggørelse af udbudsmateriale
5. april 2019 kl. 13.00Tilbudsfrist
Primo august 2019Tildeling
30. september 2019Forventet ikrafttrædelse
Kort opsummering - udbud
Teaser
Anvendelse - udbud

Kontakt SKI

Billede
Arne Sahlberg
Beskrivelse
Chefkonsulent, Kundeansvarlig
Navn
Arne Sahlberg
Email
asa@ski.dk
Telefon
22 59 25 07
Billede
Casper Lyng Lundager
Beskrivelse
Konsulent, Kontraktansvarlig
Navn
Casper Lyng Lundager
Email
cal@ski.dk
Telefon
25 23 03 89
Billede
Martin Jensen
Beskrivelse
Udbudskonsulent, Udbudsansvarlig
Navn
Martin Jensen
Email
mje@ski.dk
Telefon
60 12 40 14
Billede
Kundeservice
Beskrivelse
Kundeservice
Navn
Kundeservice
Email
kundeservice@ski.dk
Telefon
33 42 70 00