Vis aftale
Type
Status
Anvendelse
Frivillig aftale
Udbud
Alle SKI-abonnenter
Træder i kraft
Udløbsdato
Forlængelse
01. okt. 2019
30. sep. 2023

Status: 21 virksomheder er deltagere på 02.40 Digitale læremidler

Vi har nu afsluttet evalueringen af de indkomne ansøgninger om optagelse i det dynamiske indkøbssystem på den nye frivillige aftale 02.40 Digitale læremidler.

Der kan løbende ansøges om optagelse i systemet. Det betyder at fra den 1. oktober 2019 og i systemets løbetid, vil der løbende blive behandlet ansøgninger om deltagelse i systemet for potentielle leverandører. Følgende 21 virksomheder er deltagere i systemet fra aftalen træder i kraft den 1. oktober  (nævnt i alfabetisk rækkefølge):

  • ActiveFloor
  • Alinea
  • Aros Cloud ApS
  • BookBites A/S
  • Center for god matematikundervisning
  • Clio Online
  • Dansk Psykologisk Forlag
  • Danviden ApS (Skoledu ApS)
  • EduLab
  • EyeJustRead
  • Forlaget matematik aps
  • Frank Madsen Studio (Eudor)
  • FrontRead ApS
  • GeGe Forlag
  • GO Forlag A/S
  • GYLDENDAL A/S
  • idoc A/S
  • Konfront
  • OrdblindeLab
  • Praxis
  • Shape Robotics

Frem til systemet sættes i drift den 1. oktober 2019 vil der være en karensperiode, hvor SKI ikke er forpligtet til at behandle ny ansøgninger.

Aftalen forventes i drift den 1. oktober 2019. 

Opstartsmøde for kunder

Vi afholder opstartsmøde for kunder den 7. oktober i København, den 9. oktober i Aalborg og den 10. oktober i Kolding. Der vil blive sendt invitationer ud indenfor nærmeste fremtid, men du kan allerede nu tilmelde dig via nedenstående link:

02.40 Digitale læremidler er en frivillig aftale, der dækker de didaktiske digitale læremidler, som henvender sig til grundskolen. Aftalen er en dynamisk indkøbsaftale, med mulighed for at nye leverandører løbende kan kvalificere sig til at komme på aftalen. 

Når en kommune vil købe et produkt, opgør de deres behov, og de leverandører, som findes på aftalen, kan byde ind, hvis de har et produkt, der matcher. På den måde udvides indkøbsmulighederne løbende for underviserne og giver samtidig alle leverandører mulighed for en plads på det offentlige marked. 
Køb på aftalen kommer til at ske via "konkrete indkøb”, som praksis minder meget om miniudbud. 
Målet er, at aftalen skal dække grundskolens (primære kommunernes) behov for indkøb af digitale læremidler til konkurrencedygtige priser men stadig med størst vægtning på kvalitet. 

Forventet sortiment 

Det er kundens opgavebeskrivelse (opfordringsskrivelse) og kravspecifikation, som offentliggøres i systemet, der vil være styrende for sortimentet. Et konkret indkøb af digitale læremidler kan være en internetbaseret portal, som dækker et fagligt trin – fx matematik i udskolingen eller det kan være internetbaseret portal med forløb, hvor it optimerer elevernes læring – fx kan et forløb omhandle brøkregning i 5. klasse.

Fordele ved det dynamiske indkøbssystem

En af fordelene ved et dynamisk indkøbssystem er, at produkt- og ydelsesindholdet er dynamisk. Det betyder, at leverandører, der er optaget i systemet, altid kan tilbyde de nyeste produkter, ydelser og teknologier.

En anden fordel er, at leverandører løbende kan kvalificere sig til at komme på aftalen via bestemte minimumskrav, som SKI har stillet. Det betyder, at alle forlag – store som små – løbende kan optages i systemet.  Hver gang et konkret indkøb offentliggøres i systemet bliver indkøbet af digitale læremidler således konkurrenceudsat blandt alle leverandører i systemet. 


Skabeloner og vejledninger til brug ved konkrete indkøb stilles til rådighed

Et konkret indkøb i systemet gennemføres ved at offentliggøre en opgavebeskrivelse i systemet. Den kan alle leverandører, der er optaget i systemet så afgive tilbud på.

For at hjælpe de offentlige ordregivere godt i gang med at gennemføre et indkøb, stiller SKI skabeloner og vejledninger til rådighed, når aftalen træder i kraft i form af en ”værktøjskasse”.  

SKI laver en skabelon for, hvordan en opfordringsskrivelse, kravspecifikation og leveringsaftale kan se ud. Derudover udarbejder SKI en vejledning, der guider igennem, hvordan et konkret indkøb gennemføres i systemet.

Referencegruppen

Referencegruppen, der skal være med til at udvikle udbuddet, består af en række forskellige interessenter:

  • Albertslund Kommune
  • Frederikssund Kommune
  • Haderslev Kommune
  • Herning Kommune 
  • Holbæk Kommune 
  • Ikast-Brande kommune
  • Kolding Kommune 
  • Nyborg Kommune
  • Faaborg-Midtfyn Kommune
  • Næstved Kommune 
  • Odder Kommune 
  • Odense Kommune
  • Silkeborg Kommune
  • Sorø Kommune 
  • Varde Kommune 
  • Aalborg Kommune 
  • Århus Kommune
  • København kommune
  • STIL
  • KL

Ekspertgruppe

Derudover er der nedsat en nedsat en ekspertgruppe, der foruden den kommunale projektgruppe bistår med udarbejdelse af tildelingskriterium, evalueringsmetode og kravspecifikationer 

Ekspertgruppe består af repræsentanter fra:

  • Næstved
  • Århus 
  • Aalborg 
  • Silkeborg
  • Odder




UDBUDSKALENDER
Oktober 2018Udbud opstart
8. august 2019Offentliggørelse af udbudsmateriale
1. oktober 2019Forventet ikrafttrædelse
Kort opsummering - udbud
Teaser

Kontakt SKI

Billede
Lars Grelck
Beskrivelse
Chefkonsulent, Kundeansvarlig
Navn
Lars Grelck
Email
lgr@ski.dk
Telefon
23 43 55 75
Billede
Sisse Thorsbjerg
Beskrivelse
Konsulent, Kontraktansvarlig
Navn
Sisse Thorsbjerg
Email
sth@ski.dk
Telefon
40 35 76 82
Billede
Kundeservice
Beskrivelse
Kundeservice
Navn
Kundeservice
Email
kundeservice@ski.dk
Telefon
33 42 70 00