Arrangementer

  • 23september
    Opstartsmøde: 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud
    Tid: kl. 09:30 - 15:00
    By: København SV
    Målgruppe: Alle kunder

    Hvad

    Arrangementstype:
    Orienteringmøde
    Målgruppe:
    Alle kunder
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    23. september
    Tid:
    kl. 09:30 - 15:00
    Adresse:
    Scandic Sydhavnen,
    Sydhavns Plads 15
    2450 København SV

    Opstartsmøde: 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud

    Du får chancen for at blive klogere på de to nye, beslægtede aftaler 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud, når vi holder kick-off.

    Aftalerne dækker tilsammen alt fra standard it-løsninger og fagsystemer til udvikling, vedligehold og kombinerede it-projektopgaver. Enten som on-premise løsninger - både med og uden udvikling eller som abonnementsbaserede ”software-as-a-service” cloudløsninger.

    På mødet kan du forvente:

    • en præsentation af begge aftaler

    • en grundig gennemgang af de to tildelingsformer på aftalerne – direkte tildeling og miniudbud 

    • eksempler på anvendelsen af aftalernes tildelingsværktøj 

    • konkrete tips og tricks til brugen af aftalerne 

     

    Program




    Tid, sted og tilmelding

    Mandag den 23. september 2019 kl. 09.30 - 15.00

    Scandic Sydhavnen

    Sydhavns Plads 15

    2450 København SV


    Tilmeld dig her.​


    Sidste frist for tilmelding er mandag den 16. september kl. 12.00.

    Det er gratis at deltage.

    ​​
  • 24september
    Opstartsmøde: 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud
    Tid: kl. 09:30 - 15:00
    By: Middelfart
    Målgruppe: Alle kunder

    Hvad

    Arrangementstype:
    Orienteringmøde
    Målgruppe:
    Alle kunder
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    24. september
    Tid:
    kl. 09:30 - 15:00
    Adresse:
    Comwell Middelfart,
    Karensmindevej 3
    5500 Middelfart

    Opstartsmøde: 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud

    Du får chancen for at blive klogere på de to nye, beslægtede aftaler 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud, når vi holder kick-off Middelfart.

    Aftalerne dækker tilsammen alt fra standard it-løsninger og fagsystemer til udvikling, vedligehold og kombinerede it-projektopgaver. Enten som on-premise løsninger - både med og uden udvikling eller som abonnementsbaserede ”software-as-a-service” cloudløsninger.

    På mødet kan du forvente:

    • en præsentation af begge aftaler

    • en grundig gennemgang af de to tildelingsformer på aftalerne – direkte tildeling og miniudbud 

    • eksempler på anvendelsen af aftalernes tildelingsværktøj 

    • ​konkrete tips og tricks til brugen af aftalerne 


    Program


     

    Tid, sted og tilmelding

    Tirsdag den 24. september 2019 kl. 9.30 - 15.00

    Comwell Middelfart

    Karensmindevej 3

    5500 Middelfart


    Tilmeld dig her.​

    Sidste frist for tilmelding er mandag den 16. september 2019 kl. 12.00.

    Det er gratis at deltage.

  • 25september
    Opstartsmøde: 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud
    Tid: kl. 09:30 - 15:00
    By: Aalborg
    Målgruppe: Alle kunder

    Hvad

    Arrangementstype:
    Orienteringmøde
    Målgruppe:
    Alle kunder
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    25. september
    Tid:
    kl. 09:30 - 15:00
    Adresse:
    AaB Konference,
    Harald Jensens Vej 9
    9000 Aalborg

    Opstartsmøde: 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud

    Du kan blive klogere på de to nye, beslægtede aftaler 02.18 It-løsninger og -projekter og 02.19 SaaS-Cloud, når vi holder kick-off.

    Aftalerne dækker tilsammen alt fra standard it-løsninger og fagsystemer til udvikling, vedligehold og kombinerede it-projektopgaver. Enten som on-premise løsninger - både med og uden udvikling eller som abonnementsbaserede ”software-as-a-service” cloudløsninger.

    På mødet kan du forvente:

    • en præsentation af begge aftaler

    • en grundig gennemgang af de to tildelingsformer på aftalerne – direkte tildeling og miniudbud 

    • eksempler på anvendelsen af aftalernes tildelingsværktøj 

    • ​konkrete tips og tricks til brugen af aftalerne 


    Program


     

    Tid, sted og tilmelding

    Onsdag den 25. september 2019 kl. 9.30 - 15.00

    AaB Konference

    Harald Jensens Vej 9

    9000 Aalborg


    Tilmeld dig her.​

     

    Sidste frist for tilmelding er mandag den 16. september 2019 kl. 12.00.

    Det er gratis at deltage.

  • 07oktober
    Opstartsmøde på aftale 02.40 Digitale læremidler
    Tid: kl. 10:00 - 12:30
    By: København S
    Målgruppe: Kommuner

    Hvad

    Arrangementstype:
    Orienteringmøde
    Målgruppe:
    Kommuner
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    07. oktober
    Tid:
    kl. 10:00 - 12:30
    Adresse:
    SKI Zeppelinerhallen,
    H. C. Hansens Gade 4
    2300 København S

    Opstartsmøde på aftale 02.40 Digitale læremidler

     

    Når aftalen på digitale læremidler den 1. oktober går i luften, er det som et dynamisk indkøbssystem. Det betyder, at du skal købe ind på en anden måde, end hvis der var tale om en rammeaftale. 

    Du kan du få styr på, hvad det præcist betyder for dig, når vi 7. oktober holder opstartsmøde i København.

    På mødet får du overblik over aftalen, og du bliver klædt på til at bruge den i din organisation. Du vil bl.a. blive klogere på:

    • Hvad du kan købe på aftalen

    • ​Hvordan du køber ind i et dynamisk indkøbssystem

    • Hordan du udarbejder kravspecifikationer og opfordringsskrivelse

    • Hvilke materialer SKI har udarbejdet for at hjælpe dig på vej


    Tid, sted og tilmelding

    Mandag den 7. oktober kl. 10.00 - 12.30

    SKI, Zeppelinerhallen

    H. C. Hansens Gade 4

    2300 København S

     

    Det er gratis at deltage. Sidste frist for tilmelding er tirsdag den 1. oktober 2019 kl. 12.00.​


    Hvem kan deltage

    Opstartsmødet henvender sig til medarbejdere der indkøber didaktiserede digitale læremidler til grundskolen. 

  • 09oktober
    Opstartsmøde på aftale 02.40 Digitale læremidler
    Tid: kl. 10:00 - 12:30
    By: Nørresundby
    Målgruppe: Kommuner

    Hvad

    Arrangementstype:
    Orienteringmøde
    Målgruppe:
    Kommuner
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    09. oktober
    Tid:
    kl. 10:00 - 12:30
    Adresse:
    Aalborg Kommune,
    Skoleforvaltningen, Godthåbsgade 8
    9400 Nørresundby

    Opstartsmøde på aftale 02.40 Digitale læremidler

    Når aftalen på digitale læremidler den 1. oktober går i luften, er det som et dynamisk indkøbssystem. Det betyder, at du skal købe ind på en anden måde, end hvis der var tale om en rammeaftale. 

    Du kan du få styr på, hvad det præcist betyder for dig, når vi 9. oktober holder opstartsmøde i Aalborg.

    På mødet får du overblik over aftalen, og du bliver klædt på til at bruge den i din organisation. Du vil bl.a. blive klogere på:

    • ​Hvad du kan købe på aftalen

    • ​Hvordan du køber ind i et dynamisk indkøbssystem

    • Hordan du udarbejder kravspecifikationer og opfordringsskrivelse

    • Hvilke materialer SKI har udarbejdet for at hjælpe dig på vej​


    Tid, sted og tilmelding 

    Onsdag den 9. oktober kl. 10.00 -12.30

    Aalborg Kommune, Skoleforvaltningen

    Godthåbsgade 8

    9400 Nørresundby



    Det er gratis at deltage. Sidste frist for tilmelding er tirsdag den 1. oktober 2019 kl. 12.00.


    Hvem kan deltage

    Opstartsmødet henvender sig til medarbejdere der indkøber didaktiserede digitale læremidler til grundskolen. 

  • 10oktober
    Opstartsmøde på aftale 02.40 Digitale læremidler
    Tid: kl. 10:00 - 12:30
    By: Kolding
    Målgruppe: Kommuner

    Hvad

    Arrangementstype:
    Orienteringmøde
    Målgruppe:
    Kommuner
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    10. oktober
    Tid:
    kl. 10:00 - 12:30
    Adresse:
    Kolding Kommune,
    Pædagogisk Center, Dyrehavevej 108B
    6000 Kolding

    Opstartsmøde på aftale 02.40 Digitale læremidler

    Når aftalen på digitale læremidler den 1. oktober går i luften, er det som et dynamisk indkøbssystem. Det betyder, at du skal købe ind på en anden måde, end hvis der var tale om en rammeaftale. 

    Du kan du få styr på, hvad det præcist betyder for dig, når vi 10. oktober holder opstartsmøde i Kolding.

    På mødet får du overblik over aftalen, og du bliver klædt på til at bruge den i din organisation. Du vil bl.a. blive klogere på:

    • ​Hvad du kan købe på aftalen

    • ​Hvordan du køber ind i et dynamisk indkøbssystem

    • Hordan du udarbejder kravspecifikationer og opfordringsskrivelse

    • Hvilke materialer SKI har udarbejdet for at hjælpe dig på vej


    Tid, sted og tilmelding 

    Torsdag den 10. oktober kl. 10.00 - 12.30

    Kolding Kommune, Pædagogisk Center

    Dyrehavevej 108B

    6000 Kolding


    Det er gratis at deltage. Sidste frist for tilmelding er tirsdag den 1. oktober 2019 kl. 12.00.


    Hvem kan deltage

    Opstartsmødet henvender sig til medarbejdere der indkøber didaktiserede digitale læremidler til grundskolen. 

  • 24oktober
    Indkøbs-ABC
    Tid: kl. 09:30 - 13:45
    By: Odense C
    Målgruppe: Selvejende institutioner

    Hvad

    Arrangementstype:
    Seminar
    Målgruppe:
    Selvejende institutioner
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    24. oktober
    Tid:
    kl. 09:30 - 13:45
    Adresse:
    Syddansk Erhvervsskole,
    Petermindevej 1F
    5000 Odense C

    Indkøbs-ABC

    Som indkøber eller økonomiansvarlig på en selvejende uddannelsesinstitution oplever du sikkert et øget fokus på effektiv anvendelse af institutionens midler via bl.a. indkøbseffektiviseringer, krav om at realisere besparelser på indkøbsområdet, aftaledækning af institutionens indkøb så udbudslovens regler efterleves mv. 

    Men hvad er et effektivt indkøb? Hvor og hvordan kan der være besparelser at hente? Og hvor finder man hjælp, sparring og information om muligheder for aftaledækning mv.?

    På dagen får du gode råd til dit indkøb og en kort og overskuelig introduktion til det grundlæggende regelsæt på indkøbsområdet. Ikke mindst får du mulighed for at få svar på de spørgsmål, du har om indkøb. 

    Derudover kan du bl.a.:

    • ​Lære af de erfaringer Syddansk Erhvervsskole har gjort sig med effektivisering af indkøb

    • Videndele og sparre med kollegaer fra andre institutioner

    • Blive introduceret til rammeaftalerne i Statens Indkøbsprogram og SKI, og hvordan du kan bruge dem i dit daglige arbejde på institutionen


    Program




     

    Tid, sted og tilmelding

    Onsdag den 24. oktober 2019 Kl. 9:30 - 13:45

    Syddansk Erhvervsskole 

    Petersmindevej 1F

    5000 Odense C


    Tilmeld dig her.​


    Sidste frist for tilmelding er mandag den 21. oktober 2019 kl. 12.00. 

    Det er gratis for institutionsrepræsentanter at deltage.


    Hvem kan deltage

    Arrangementet er for alle, der ønsker mere viden om effektivt indkøb og adresserer både praktiske og strategiske spørgsmål om effektive indkøb: Fx indkøbspraktikere, økonomiansvarlige, administrationschefer, rektorer, vicerektorer, bygningsansvarlige, it-ansvarlige m.fl.
    NB: Det er vigtigt at bemærke, at Indkøbs-ABC slutter kl. 13.45, hvorefter Statens Indkøb i Moderniseringsstyrelsen samler de nyetablerede FGU-institutioner til workshop, som alene vedrører FGU-institutionerne. FGU-institutionerne modtager et særskilt program for workshoppen.
    Evt. spørgsmål til FGU-workshoppen kan rettes til Andrea Omic i Statens Indkøb på mail: andom@modst.dk
     

    Alle selvejende uddannelsesinstitutioner er velkomne til at deltage, men programmet henvender sig særligt til medarbejdere på uddannelsesinstitutioner, der ikke har egne eller større indkøbsafdelinger fx FGU-institutioner, gymnasier (private som offentlige), SOSU-skoler, VUC-centre, handelsskoler, efterskoler, mv.


    Mere information

    Har du brug for yderligere information om Indkøbs ABC og dets indhold, er du velkommen til at henvende dig til:

    Irene Pless, UVM på e-mail: Irene.Pless@uvm.dk eller telefon: 33 92 55 48

    Mikkel Bech Liengaard, UFM på mail: mbli@ufm.dk eller telefon: 7231 7801

    Jens Hedegaard Madsen, SKI på e-mail: jhm@ski.dk eller telefon: 40 55 38 63

    Karsten Bo Nielsen, SKI på e-mail: kbn@ski.dk eller telefon: 22 46 54 60


    Indkøbs-ABC arrangeres af Børne- og Undervisningsministeriet, Uddannelses- og Forskningsministeriet og SKI i samarbejde med partnerskabets styregruppe, Rådgivningsgruppen. 

    Rådgivningsgruppen har pt. følgende medlemmer, der udpeges af institutions- og lederforeningerne på UVMs og UFMs institutionsområder:

    Ib Thyge Christensen, indkøbs- og regnskabschef, Københavns Professionshøjskole (Formand, udpeget af Professionshøjskolernes Rektorkollegium)

    Klaus Jensen, indkøber, UC Syd (udpeget af Professionshøjskolernes Rektorkollegium)

    Indkøbschef Kristian Kirkegaard Kornum, CBS (udpeget af universiteternes indkøbschef-udvalg)

    Tina Karsberg Nygaard, indkøbskoordinator, EUC Sjælland (udpeget af Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier)

    Anne With-Knudsen, økonomikonsulent, Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier (udpeget af Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier)

    Henrik D. Rasmussen, økonomi- og ressourcedirektør, CELF, (udpeget af Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier)

    Ulla Lundgaard, administrationschef, Viborg Gymnasium (udpeget af Danske Gymnasier)

    Jytte Colling, indkøbschef, Slagelse Gymnasium (udpeget af Danske Gymnasier)

    Simon Heidemann Eriksen, økonomi- og analysekonsulent, Danske Gymnasier (udpeget af Danske Gymnasier)

    Torben Hollingdal, økonomi- og administrationschef, VUC Djursland (udpeget af VUC-lederforeningen)

    Per Nielsen, ansvarlig for driftsudvikling, KEA, (udpeget af Erhvervsakademiernes Rektorkollegium)



  • 30oktober
    SKI - kort og godt
    Tid: kl. 09:30 - 12:00
    By: Middelfart
    Målgruppe: Alle kunder

    Hvad

    Arrangementstype:
    Orienteringmøde
    Målgruppe:
    Alle kunder
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    30. oktober
    Tid:
    kl. 09:30 - 12:00
    Adresse:
    Comwell Kongebrogaarden
    5500 Middelfart

    SKI - kort og godt

    SKI - kort og godt er en formiddag for dig, der ikke kender SKI, og hvad du som offentlig indkøber kan bruge SKI til. 


    På dagen får du bl.a. mere viden om:

    • Hvad SKI er, og hvad SKI kan

    • Hvorfor du skal bruge SKI's aftaler, og hvilke fordele de giver dig

    • Hvilke forskellige typer aftaler SKI tilbyder

    • ​Hvilke muligheder du har for at få hjælp fra SKI


    Vi starter helt fra bunden og klæder dig på, så du får styr på, hvornår og hvordan du kan bruge SKI i dit arbejde.


    Program



    Tid, sted og tilmelding

    Onsdag den 30. oktober 2019 kl. 9.30 - 12.00

    Comwell Kongebrogaarden

    Kongebrovej 63

    5500 Middelfart


    Tilmeld dig her.

    Det er gratis at deltage.


    Hvem kan deltage?

    Mødet er for ansatte i kommuner, regioner, staten, forsyningsselskaber, boligforeninger og andre hel- eller halvoffentlige organisationer, der er nye i offentligt indkøb eller bare ikke kender SKI i forvejen.


  • 21november
    Kommunalt netværksmøde
    Tid: kl. 09:30 - 15:00
    By: København S
    Målgruppe: Kommuner

    Hvad

    Arrangementstype:
    Netværksmøde
    Målgruppe:
    Kommuner
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    21. november
    Tid:
    kl. 09:30 - 15:00
    Adresse:
    SKI Zeppelinerhallen,
    H. C. Hansens Gade 4
    2300 København S

    Kommunalt netværksmøde

    ​​Programmet for årets sidste netværksmøde i København er endnu ikke helt klart, men hold øje med siden her.
  • 05december
    Kommunalt netværksmøde
    Tid: kl. 09:30 - 15:00
    By: Aalborg
    Målgruppe: Kommuner

    Hvad

    Arrangementstype:
    Netværksmøde
    Målgruppe:
    Kommuner
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    05. december
    Tid:
    kl. 09:30 - 15:00
    Adresse:
    Aalborg
    Aalborg

    Kommunalt netværksmøde

    Programmet for årets sidste netværksmøde i Aalborg er endnu ikke helt klart, men hold øje med siden her.​

  • 10december
    Kommunalt netværksmøde
    Tid: kl. 09:30 - 15:00
    By: Kolding
    Målgruppe: Kommuner

    Hvad

    Arrangementstype:
    Netværksmøde
    Målgruppe:
    Kommuner
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    10. december
    Tid:
    kl. 09:30 - 15:00
    Adresse:
    Kolding
    6000 Kolding

    Kommunalt netværksmøde

    Programmet for årets sidste netværksmøde i Kolding er endnu ikke helt klart, men hold øje med siden her.

  • 20januar
    Årsdage for offentligt indkøb 2020
    Tid: kl. 09:30 - 15:30
    By: København
    Målgruppe: Alle kunder

    Hvad

    Arrangementstype:
    Konference
    Målgruppe:
    Alle kunder
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    20. januar
    Tid:
    kl. 09:30 - 15:30
    Adresse:
    Tivoli Hotel & Congress Center,
    Arni Magnussons Gade 2
    1577 København

    Årsdage for offentligt indkøb 2020

    Du kan glæde dig til inspirerende indlæg, ny viden, og muligheden for at netværke og videndele med kollegaer fra hele den offentlige sektor, når vi den 20. januar 2020 åbner dørene for Årsdage for offentligt indkøb 2020 i København.

    Hold øje med ski.dk, hvor vi forventer at offentliggøre programmet og åbne for tilmelding i november 2019.
  • 22januar
    Årsdage for offentligt indkøb 2020
    Tid: kl. 09:00 - 15:30
    By: Aarhus
    Målgruppe: Alle kunder

    Hvad

    Arrangementstype:
    Konference
    Målgruppe:
    Alle kunder
    Deltagerpris:
    Ingen

    Hvor

    Dato:
    22. januar
    Tid:
    kl. 09:00 - 15:30
    Adresse:
    Radisson Blu Scandinavia Hotel,
    Margrethepladsen 1
    8000 Aarhus

    Årsdage for offentligt indkøb 2020

    Du kan glæde dig til inspirerende indlæg, ny viden, og muligheden for at netværke og videndele med kollegaer fra hele den offentlige sektor, når vi den 22. januar 2020 åbner dørene for Årsdage for offentligt indkøb 2020 i Aarhus.

    Hold øje med ski.dk, hvor vi forventer at offentliggøre programmet og åbne for tilmelding i november 2019.
Opdaterer data...