>

SKI vil gøre det lettere at bruge rammeaftalerne, og er derfor begyndt at udarbejde visualiseringer – eller trin-for-trin-vejledninger – af kontrakterne. Senest er der lavet en visualisering af kontraktbestemmelserne i 50.25 Storkøkkenudstyr. Nu er der også udarbejdet en visualisering af kaskademodellen.

Klik på billedet for at forstørre det. 

Rikke Eistrøm Rahimic, som er kontraktansvarlig på aftalen, ser frem til at få visualiseringen afprøvet hos kunderne:

”Kaskademodellen bruges på flere af SKI’s rammeaftaler til at identificere, hvilken leverandør brugeren skal benytte til sit konkrete indkøb. Visualiseringen illustrerer principperne i kaskademodellen på en enkelt A4-side, og er tænkt som et støtteværktøj til slutbrugeren, når der skal aflægges en bestilling hos leverandøren”, siger Rikke Eistrøm Rahimic, og fortsætter:

”På 50.25 Storkøkkenudstyr tager visualiseringen dig igennem tildelingsmekanismen trin-for-trin. Den kan bruges til at understøtte teksten i Bilag VIII Retningslinjer for Kundens tildeling, og efterfølgende til at understøtte tildelingen - uden at man er nødt til at gennemlæse bilaget på ny”.

Du finder overblikket under aftaledokumenter via aftalesiden på ski.dk.

Du kan stadig nå at tilslutte dig SKI’s eneste aftale på storkøkkenudstyr

Har din organisation abonnement hos SKI, og er den ikke allerede tilsluttet aftalen, kan du tilslutte dig 50.25 Storkøkkenudstyr efter SKI’s frivillige aftale 10.02 Storkøkkenudstyr udløber den 30. november 2018.

Tilslutningsperioden lukker senest den 31. juli 2019. Dog er der lukket for tilslutning for kommuner.

Du skal således være opmærksom på, at vi fra december 2018 kun har én aftale på området. Vores frivillige aftale 10.02 Storkøkkenudstyr udløber den 30. november 2018, og den bliver ikke genudbudt.

50.25 Storkøkkenudstyr er en forpligtende aftale, som din organisation skal have tilsluttet sig, for at du kan købe ind på den. Aftalen trådte i kraft i februar i år, og den omfatter et bredt udvalg af udstyr til storkøkkener, hvor du kan købe både isenkram samt maskiner og service.

Du kan læse meget mere om aftalen, og hvordan du tilslutter dig på vores hjemmeside.

Visualiseringerne på denne aftale er en del af et pilotprojekt, hvis formål er at gøre det lettere for slutbrugerne at købe ind på SKI-aftaler. Vi vil derfor meget gerne have feedback fra dig: Virker trin-for-trin-vejledningerne? Er de lette at bruge – og gør de det lettere at købe ind?

Hvis den samlede feedback peger på, at det visuelle overblik skaber værdi, vil visualiseringen fremadrettet indgå i implementeringsmaterialet på alle relevante aftaler.

Du kan give din mening til kende ved at kontakte Rikke Eistrøm Rahimic på mail: rer@ski.dk.