SKI har løbende fokus på at forbedre brugeroplevelsen. Derfor bliver det fremadrettet endnu nemmere at tilslutte sig SKI’s aftaler. SKI lancerer nemlig en ny løsning på Mit SKI, som samler de offentlige organisationers indgang til at deltage i høringer og gennemføre tilslutninger ét sted. Den nye løsning er et led i at skabe en mere sammenhængende og overskuelig proces omkring den fælles udvikling af indkøbsaftaler - alt sammen for at forbedre brugeroplevelsen. 

”Løsningen er et konkret eksempel på, hvordan vi arbejder med at forbedre brugeroplevelsen og skabe mere sammenhængende processer for vores kunder. Med den nye løsning får brugerne én indgang, hvorfra både høringer og tilslutninger skal gennemføres – og det er via ski.dk,” siger Rasmus Lund Kongsgaard, markedsdirektør i SKI. 

Løsningen er udviklet med udgangspunkt i de funktioner, som mange allerede kender fra ETHICS-platformen. Samtidig har SKI testet den nye løsning i tæt samarbejde med udvalgte offentlige kunder for at sikre, at den lever op til behovene i praksis. 

“Vi vil gerne gøre overgangen så nem som mulig. Derfor har vi bygget videre på det, kunderne kender – og vi har testet løsningen sammen med dem for at sikre, at funktionaliteter og brugerflow understøtter deres arbejdsgange,” fortæller Rasmus Lund Kongsgaard. 

Det er via løsningen, at de offentlige organisationer bekræfter sin tilslutning og udfylder information om, hvordan organisationen ønsker at anvende en konkret aftale, fx forventet indkøbsvolumen, tiltrædelsesdato og undtagelse på varekategorier.  

Den nye løsning tages i brug, når SKI inden for de næste par uger, forventer at åbne for tilslutning til de tre aftaler: 

50.96 Bleer (2026) 

50.25 Storkøkkenudstyr (2026) 

50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2026)

SKI klæder de relevante brugere på med vejledningsmateriale i forbindelse med tilslutningerne.