>

E-handel er et vigtigt redskab til at sikre compliance – med andre ord sikrer e-handel, at de mange tusind offentligt ansatte, der køber ind som en del af deres arbejde, køber de rigtige varer på den rigtige indkøbsaftale. Og det er afgørende for at udnytte aftalernes fordelagtige priser og bæredygtige tiltag.

Farvel til SKI-kataloget – goddag til ePortalen

Derfor har SKI udviklet en ny digital e-handelsplatform. SKI’s nye ePortal erstatter SKI-kataloget, hvor alle e-kataloger på SKI-aftaler indtil nu har været samlet. Grundfunktionaliteterne er de samme, men udtrykket er helt nyt, og nye funktioner skal gøre det til et bedre arbejdsredskab for de offentlige e-handelsansvarlige.

 

Fra forsiden af ePortalen får brugeren et hurtigt overblik over egne abonnementer, og her kan man også oprette nye abonnementer og dele dem med kollegaer. Søgefunktionaliteten er optimeret, og filtrerings- og sorteringsmulighederne – som bl.a. gør det muligt at sortere på miljømærkede produkter - er overskueligt præsenteret.

Testes af brugere og rulles løbende ud

E-handelsekoordinatorer og katalogadministratorer fra en række offentlige organisationer har været med til at udvikle den nye ePortal og teste de nye funktionaliteter. De bliver også de første til at prøve den nye ePortal af i praksis. Når det er sket, vil alle brugere løbende sluses fra det gamle SKI-katalog til den nye ePortal hen over de næste måneder.

To af dem, som har bidraget med input til udviklingen af ePortalen, er Peter Pekala, som er indkøbs- og e-handelskoordinator i Gladsaxe Kommune og Thao Thi Phuong Pham, som er katalogadministrator i Københavns Kommune:

”Jeg vil tro, at det overordnet bliver nemmere at arbejde med ePortalen. For mit vedkommende er det primært kommunens e-katalogabonnementer, som lader til at blive nemme at have et overblik over. Men jeg tænker også, det generelt bliver nemmere for nye brugere at lære, hvilket er ret vigtigt på et mere overordnet plan,” fortæller Peter Pekala.

Og Thao Thi Phuong Pham er enig:

”Jeg tror, det bliver nemmere for vores brugere at slå de forskellige aftaler op og se aftalesortimentet. For os er det mere overblikket over de aftaler/kataloger, vi abonnerer på, der bliver bedre.”

De første brugere overgår til ePortalen i midten af februar, og inden sommer er ePortalen fuldt i luften.

Fra midten af februar og frem til slutningen af juni lukkes alle SKI’s kunder ind i den nye ePortal i hold. Det sker for at sikre, at alle får en så god og gnidningsfri implementering som muligt med god adgang til support fra SKI’s e-handelssupport.

Alle kunder modtager en mail i god tid før indslusningen, som fortæller mere om processen.