Åbent for tilslutning: I Frederikshavn er de klar til den nye aftale på kontorartikler

14-02-2017
Vi har åbnet for tilslutning til den forpligtende aftale 50.55 Kontorartikler. Frederikshavn Kommune har sparet over 50 pct. på deres indkøb på den nuværende aftale og er derfor ikke i tvivl om, at de også skal med på den nye aftale.

”Vi har i den grad sparet penge ved at tilslutte os den forpligtende aftale på kontorartikler, og vi er yderst tilfredse,” siger Linda Steengaard, der udbudskonsulent i Frederikshavn Kommune. 

I dag har vi åbnet for tilslutning til den kommende aftale 50.55 Kontorartikler, og du kan se her, hvordan du tilslutter dig​.

I Frederikshavn Kommune ser de frem til den nye aftale på kontorartikler. KL’s fælleskommunale indkøbsdataprojekt har nemlig vist, hvilke varer der bliver købt både på og uden for aftalen, og det har givet SKI og den kommunale projektgruppe mulighed for at tilpasse sortimentet i udbuddet, så det endnu bedre matcher de kommunale behov.

Udbudskonsulent Linda Steengaard
fra Frederikshavn Kommune

Aftalen overgik forventningerne

I 2014 talte vi med Linda Steengaard om Frederikshavn Kommunes forventninger til aftalen:

”Vi har været inde og se, hvordan sortimentet og priserne ser ud. Vi synes, vi havde en god aftale i forvejen, men nu får vi en besparelse i omegnen af 20 pct. på kontorartiklerne og ca. 30 pct. på kopipapir,” fortalte Linda Steengaard tilbage i 2014, da den nuværende aftale trådte i kraft. 

Og de forventninger er i høj grad blevet overgået: 

”Det har vist sig, at vi sparer mere end 50 pct. på vores indkøb af kontorartikler, fordi vi køber ind på rammeaftalen. Vores decentrale disponenter, der bruger aftalen til daglig, er også tilfredse. Jeg oplever, at de ofte sammenligner andre aftaler med netop denne bl.a. i forhold til Lyrecos gode håndtering af levering og returnering. Selvfølgelig er der lidt små knaster her og der, men vi har haft en rigtig god dialog med leverandøren og fundet gode løsninger,” siger Linda Steengaard i dag.

Der er åbnet for tilslutning til den kommende aftale frem til den 13. marts 2017. Du kan læse meget mere om sortimentet og udbudsdesignet samt se, hvordan du tilslutter dig her.  ​​​​

Kontakt SKI

Anders Münter
Udbudskonsulent
T . 29 41 25 15​
Thomas Ginnerup-Nielsen
Teamleder, forpligtende aftaler
T . 61 67 54 23