>

”Vi gør det for at imødekomme input fra markedet. Vi har undervejs i spørgsmål-svar-fasen desværre måttet konstatere, at de justeringer vi tidligere har foretaget, ikke er tilstrækkelige. Det er blandt andet prisreguleringsmekanismer og tekniske specifikationer, vi gerne vil se nærmere på. Så vi har valgt i 11. time at bede tilbudsgiverne lægge pennen, mens vi finder gode løsninger på de sidste knaster, så vi kan få den bedst mulige aftale for både de offentlige kunder og de private leverandører,” fortæller udbudsdirektør i SKI, Christian Lunding.   

Efter offentliggørelse af udbudsmaterialet er der kun i meget begrænset omfang mulighed for inden for udbudslovens rammer at ændre i materialet. Derfor skal udbuddet formelt annulleres og genudbydes med ændringer.  

SKI kan endnu ikke på nuværende tidspunkt melde en præcis tidsplan ud.  

”Vi ved endnu ikke, hvor grundlæggende ændringerne bliver. Vores mål er at sikre en god kontrakt, også for de kommende leverandører. Så selvom vi har fuld forståelse for, at det er frustrerende for tilbudsgiverne at skulle stoppe op lige før målstregen og foretage ændringer i deres tilbudsmateriale, håber vi på deres forståelse. Vi sørger for tydeligt at markere, hvor ændringerne er foretaget, så man kan arbejde videre med det materiale, man allerede er i gang med,” siger Christian Lunding.  

Så snart en ny tidsplan foreligger, orienterer SKI de potentielle tilbudsgivere direkte og på ski.dk 

Læs mere om den kommende SKI-aftale 02.02 Computere her