Vis aftale
Type
Status
Anvendelse
Forpligtende aftale
Udbud
Kun tilsluttede
Træder i kraft
Udløbsdato
Forlængelse
01. apr. 2019
Status: Prækvalifikation og offentliggørelse af udbud 

SKI har offentliggjort udbuddet af 50.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger, og potentielle leverandører har nu mulighed for at ansøge om at blive prækvalificeret. Aftalen er opdelt i tre delaftaler. Potentielle leverandører kan ansøge om prækvalificering på en eller flere delaftaler. 


Fristen for at ansøge om prækvalificering er den 4. december 2018 kl. 13.00. 

Deltag på informationsmøde for potentielle leverandører  

Der afholdes informationsmøde for interesserede ansøgere mandag den 12. november 2018 kl. 13.00-14.00. Informationsmødet afholdes hos SKI på adressen H. C. Hansens Gade 4, 2300 København S. 

Du tilmelder dig ved at sende en e-mail til udbudskonsulent Malene Heesche på mh@ski.dk senest den 9. november 2018 kl. 12.00. Tilmeldingen skal indeholde navne og titler på deltagerne samt kontaktoplysninger på den, som forestår tilmeldingen. Ved for mange tilmeldte forbeholder vi os retten til at begrænse antal deltagere pr. virksomhed af pladshensyn. 

Kort om aftalen  

Den kommende forpligtende rammeaftale 50.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger er en fællesoffentlig rammeaftale, der erstatter to eksisterende rammeaftaler på området:  

  • Den frivillige SKI-aftale 02.07 Kommunikationsudstyr og -løsninger, der udløber den 2. marts 2019.  
  • Moderniseringsstyrelsens aftale på it-netværkskomponenter, der forventes forlænget, så den udløber 31. december 2019.  
Da den kommende aftale erstatter den nuværende aftale fra Moderniseringsstyrelsen for it- netværkskomponenter, vil staten være forpligtet til at anvende den kommende aftale via indkøbscirkulæret.   
Kommuner og regioner vil have mulighed for at anvende aftalen, hvis de er tilsluttet i tilslutningsperioden. 

I alt 73 kommuner og 4 regioner har valgt at tilslutte sig aftalen.  

Endelig vil en række øvrige offentlige kunder herunder universiteter og forsyningsselskaber, have mulighed for at anvende aftalen frivilligt uden forudgående tilslutning. Det betyder, at de kan bruge aftalen som en almindelig frivillige SKI-aftale.  

Rammeaftalen opdeles i tre delaftaler:  

​Delaftale:
​Sortiment:
​Delaftale 1: Unified Communications- og telefoniprodukter
  • Unified Communications/PBX (Voice Mail, Presence og Instant Messaging, IP-telefoner, mobiltelefoner) 
  • Omstillingsfunktionalitet 
  • Kontaktcenterfunktionalitet 
  • Videokonference
  • Videoovervågning
  • Headsets 
  • DECT 
  • Management af UC- og telefoniprodukter 
  • Tilbehør 
  • Service og support 
  • Timebaserede ydelser 
​Delaftale 2: Netværksprodukter 
  • ​Switche 
  • Routere 
  • WiFi 
  • Brugervalideringsprodukter 
  • Management af netværksprodukter 
  • Tilbehør 
  • Service og support 
  • Timebaserede ydelser 

​Delaftale 3: It-sikkerhedsprodukter 
  • ​Security Appliances 
  • Intrusion, detection and prevention systems 
  • DDOS protection 
  • Security Information and Event management 
  • Load Balancer 
  • Endpoint Protection 
  • Management af it-sikkerhedsprodukter 
  • Tilbehør 
  • Service og support 
  • Timebaserede ydelser 


Det er muligt både at købe enkelte produkter, tilbehør og samlede løsninger. På nogle områder kan det være on-premise løsninger eller cloud-baserede løsninger.  

Timebaserede ydelser og mobiltelefoner er fritaget fra forpligtelsen. 

Sådan kan der købes ind på aftalen 

Indkøb (tildeling) på aftalen kan ske enten ved direkte tildeling eller miniudbud.  

Der er flere forskellige miniudbudsmuligheder på aftalen: 

  • Miniudbud 1: Mængdekøb 
  • Miniudbud 2: Løsningskøb 
  • Miniudbud 3: Løsningskøb med installation og konfigurering 
  • Miniudbud 4: Kompetencekøb 
  • Miniudbud 5: Kombinationskøb 

Kundegrupper

De kundegrupper, der er med til at udvikle udbuddet, består foreløbigt af nedenstående repræsentanter. Det er fortsat muligt at tilmelde sig grupperne.

Statslig ekspertgruppe:

  • Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse (Forsvarsministeriet)
  • Banedanmark (Transport- og Bygningsministeriet) 
  • Miljø- og Fødevareministeriet
  • Rigspolitiet (Justitsministeriet) 

Kommunal projektgruppe:

  • Aalborg Kommune
  • Middelfart Kommune (KomUdbud – 15 jyske og fynske kommuner)
  • Vejen Kommune (Sydjysk Kommuneindkøb – 3 jyske kommuner)
  • Solrød Kommune (FUS - 16 sjællandske kommuner)
  • Københavns Kommune
  • Syddjurs Kommune (Jysk Fællesindkøb -  8 jyske kommuner)
  • Aarhus Kommune

Regional projektgruppe:

  • Region Syd
  • Region Sjælland

Referencegruppe:

  • Syddansk Erhvervsskole
  • Aarhus Universitet
  • DTU
  • Ørsted

 Ikrafttrædelse  

Aftalen forventes at være klar til brug primo april 2019, men e-katalog er først fuldt implementeret primo juni 2019.

UDBUDSKALENDER
Q4 2017Udbud opstart
2. juli 2018Høringsperiode starter
17. august 2018Høringsperiode udløber
10. september 2018Tilslutningsperiode starter
28. september 2018 Tilslutningsperiode udløber
5. november 2018Offentliggørelse af udbudsmateriale
1. april 2019Forventet ikrafttrædelse
Kort opsummering - udbud
Teaser
Anvendelse - udbud

Kontakt SKI

Billede
Casper Lyng Lundager
Beskrivelse
Konsulent, Kontraktansvarlig
Navn
Casper Lyng Lundager
Email
cal@ski.dk
Telefon
25 23 03 89
Billede
Malene Heesche
Beskrivelse
Udbudskonsulent, Udbudsansvarlig
Navn
Malene Heesche
Email
mh@ski.dk
Telefon
51 20 00 01
Billede
Kundeservice
Beskrivelse
Kundeservice
Navn
Kundeservice
Email
kundeservice@ski.dk
Telefon
33 42 70 00