To gode råd til dig, der skal købe netværks- og kommunikationsudstyr

21-06-2017
Skal du sikre dit netværk endnu bedre? Eller skal hastigheden et nøk op? På 02.07 Kommunikationsudstyr og -løsninger kan du både købe komponenter og totalløsninger. Følg to simple råd, der giver dig den bedste pris og gratis rådgivning.

Ransomware er et ord, mange lærte at kende i maj, da et cyberangreb ramte over 230.000 computere i 99 lande. Og sikkerhed er noget, der bliver ved med at være aktuelt for landets offentlige organisationer, som skal passe på mange personfølsomme data. Derfor har vi talt med Arne Sahlberg, der er kundeansvarlig i SKI. ​​​

"Du kan købe alt fra en kabelstump til et datacenter på 02.07 – men det helt unikke ved aftalen er indkøbsformerne.​"

Han kender 02.07 Kommunikationsudstyr og -løsninger ud og ind og har to gode råd til, hvordan du får mest muligt ud af aftalen, hvis du skal opgradere eller købe helt nye sikkerhedsløsninger. 

”Du kan købe alt fra en kabelstump til et datacenter på 02.07 – men det helt unikke ved aftalen er indkøbsformerne. Følger du to simple råd, får du otte leverandører, der konkurrerer om at give dig det bedste tilbud på totalløsninger eller enkelte varer – og herigennem får du faglig sparring med ganske gratis,” siger Arne Sahlberg.  

Her er Arnes to gode råd:

1. Vælg mængdekøb frem for direkte tildeling, når du skal lave suppleringskøb

Hvis du ved, hvilke routere, av-udstyr, kabler osv. du skal købe, anbefaler jeg til hver en tid, at du foretager et mængdekøb. Fordelen ved et mængdekøb er, at du genudsætter konkurrencen og dermed får de skarpeste priser. Det svarer til at lave en tilbudsindhentning, hvor vi har lavet skabelonerne klar. Du skal blot skrive, hvilke produkter du ønsker, hvor mange, hvor de skal leveres, og hvornår du skal have svar. 


Så enkel er den skabelon, du skal udfylde ved et mængdekøb​

Når du har udfyldt din indkøbsliste, vælger du knappen ’send mail til alle leverandører’. Det tager typisk ikke mere end 10 minutter. Og den, der leverer hurtigst, billigst og bedst, får ordren.

Når tilbuddene kommer ind, ligger der også en leveringsaftale klar, hvor du blot skal udfylde dit og den vindende leverandørs navn. Så er du sikret, hvis der opstår en tvist mv., og du kan trække på SKI, hvis varerne er forsinkede, eller der skulle være andre problemer med leverancen. 

En anden fordel ved at indhente tilbud frem for at købe ved direkte tildeling er, at du giver leverandørerne mulighed for at komme med feedback på din indkøbsseddel. Leverandørerne ved før os andre, hvornår en bestemt vare udgår, og hvornår der kommer nye. Det kan både have betydning for prisen og for dine løsninger, og den viden får du med dig, inden du foretager dit køb.

2. Når du skal have nye løsninger, så koncentrer dig om dine ønsker – og lad leverandørerne om at finde den bedste løsning 

02.07 har vi nogle helt unikke tilbudsformer. Du kan vælge mellem tre typer af løsningskøb; med og uden resultatansvar og med kompetencekøb. Fælles for de tre er, at du beskriver et behov; det kan være, at du vil gå fra sikkerhedsniveau 3 til 4 – og sender det ud til de otte leverandører.

Leverandørernes løsningsarkitekter går i gang med at tegne og sætte udstyr sammen, der kan løse din opgave. Og så indregner de alle de ting, der skal med til at installere og konfigurere det. Måske finder de også frem til, at man kan løse udfordringerne på en anden og mere snedig måde, end du selv havde forestillet dig. Skal du købe dig til den samme rådgivning, koster det mange penge. Og det får du gratis med på 02.07.

​Læs mere om dine indkøbsmuligheder her.

Har du spørgsmål til aftalen​​​, er du meget velkommen til at kontakte Arne Sahlberg. ​​​​​​​​

Kontakt SKI

Arne Sahlberg
Konsulent, Kundeansvarlig
T . 22 59 25 07